Vincent Stikkelorum, Manager Business Development
Welke aspecten van je functie vind je het meest boeiend en waarom?
Mijn werk bij AutoDisk bestaat uit een mooie combinatie tussen nieuwe ontwikkelingen en bestaande ervaring. De automotive en zeker de leasingmarkt zijn voor mij bekend terrein door mijn eerdere werkervaringen. Maar bij AutoDisk kan ik deze ervaring op een heel nieuwe manier inzetten. Leasemaatschappijen zijn nu meestal de klant en we helpen hen om hun (online) propositie zo goed en succesvol mogelijk in de markt te zetten.
Het vertalen van wensen van de klant naar software-oplossingen vind ik erg boeiend. Samen met onze ontwikkelaars iets neerzetten waar de klant echt mee geholpen is en minimaal zijn verwachtingen waar maakt (en bij voorkeur overtreft!), is waar ik blij van word! Door de intensieve samenwerking met onze ontwikkelaars leer ik daarnaast een hoop nieuwe dingen over de technische ontwikkelingen en nieuwe softwaretoepassingen.
Wat is het meest interessante project of de meest opwindende uitdaging waaraan je hebt gewerkt sinds je bij AutoDisk bent gekomen?
AutoDisk heeft een sterke marktpositie in Nederland. Eén van mijn uitdagingen is om onze producten en dienstverlening op meerdere markten te introduceren en/of verder uit te rollen. Samen met CarWise zijn we al actief in meerdere landen en het doel is om in deze landen meer klanten te krijgen en om in nog meer landen actief te worden. Als bestaande klanten internationaal uitbreiden volgen wij ze vaak, en een next step is om ook zelf actief die nieuwe markten te gaan bewerken.
De uitdaging bij internationale expansie is om de wensen en soms eisen van deze internationale klanten goed in onze software te verwerken. Dit kan te maken hebben met een andere valuta, andere fiscale regels of specifieke diensten die in dat land worden gebruikt. De grootste uitdaging hierbij is om de software zo standaard mogelijk te houden, waarbij de lokale aanpassing wel op een gebruiksvriendelijke manier wordt toegevoegd. Onze ontwikkelaars zijn inmiddels zeer ervaren met zulke aanpassingen en kunnen proactief met de klant meedenken over de optimale oplossing.
Daarnaast zijn de implementatietrajecten altijd weer net iets uitdagender dan op de Nederlandse markt. De voertaal is dan Engels, we dienen uiteraard rekening te houden met lokale gebruiken en komen vaak in contact met nieuwe toeleveranciers, die geregeld toch weer net iets anders werken dan we gewend zijn. Maar daarmee is het extra gaaf om te zien dat het elke keer weer lukt om uiteindelijk tot een mooi resultaat te komen!